Gideon Andersson

Allerede som 17-åring begynte Gideon å undervise musikk, med gitarkurs for voksne i sin hjemby i Sverige. Før fylte 20 år hadde han rukket både å jobbe som musikklærer i ungdomskolen og å påbegynne sin karriere som profesjonell musiker i Vest-Berlin.
Siden da har han spilt mer enn 2 000 konserter og gitt ut en rekke plater med sine egne band Tribute og Quilty. I tillegg har han medvirket på en rekke andre artisters konserter, turnéer og CD-innspillinger.

Siden 1995 har han arbeidet som korinspirator, og har ledet korseminar og konsertsamarbeid med mer enn 100 kor i Norge, Sverige og Tyskland. Gideon har også vært leder for den videregående musikklinjen ved Steinerskolen i Bærum 2005 – 2011.

Gideon er en dyktig og allsidig multiinstrumentalist, og underviser i en rekke instrumenter:

• Strengeinstrumenter (akustisk og elektrisk gitar, bassgitar, ukulele, bouzouki, mandolin,
    banjo)
  • slagverk (trommesett, etniske trommer m.m.)
  • piano
  • sang

Gideons pedagogikk kjennetegnes av mye humor og inspirasjon.

Musikkskoleleder, trommer/perkusjon, bass/gitar/strengeinstrumenter

Gideon Andersson

Aagot er tidligere sang- og gitarelev ved Gideons Musikkskole, og studerer nå jazzsang og musikkpedagogikk ved Norges Musikkhøyskole. Aagot underviser i korsang, og leder ensemblene «Girlpower» (jenter 10 – 14 år) og det nystartede «Young Girlpower» (jenter 8 – 10 år). Hun er i tillegg sanger/låtskriver, og spiller også gitar og piano. Aagot har en friskhet, lekenhet og en pedagogisk åpenhet, der hovedfokus er at elevene skal bygge opp en varig musikkglede gjennom å føle seg sett og hørt i timene.

«Girlpower»
«Young Girlpower»
«Ladies First»

Gideon Andersson

Jan Tariq Rui-Rahman har lang erfaring med musikkundervisning, og har undervist i musikk på Steinerskolen i Bærum fra 2002-2012. Han underviser i dag på Teaterhøgskolen, Balletthøgskolen og Steinerskolen i Asker. Han dirigerer flere kor, og har siden 1995 vært profesjonell musiker i flere prosjekter, bl.a. i bandet WE. Han har arbeidet i mange sjangre, og samarbeidet med så forskjellige artister som Maj Britt Andersen, Shaun Bartlett, Alida, Lars Lillo-Stenberg og Marit Karlberg.

Jan Tariq har deltatt på en rekke plateinnspillinger og mottatt flere priser, deriblant Spellemann i klassen rock for 2004, sammen med WE. Han driver også studioet «Feng Shui Recordings», og er aktiv som komponist av filmmusikk, musikk for kor og til ulike musikalske prosjekter. Musikkinteressen startet med Johann Sebastian Bach som sjuåring, og Bach troner fortsatt øverst.

Jan Tariq legger vekt på å gi elevene gode og riktige musikalske utfordringer etter hvor de er, og gjennom mestringsfølelsen skape begeistring og engasjement. Jan Tariqs hovedinstrumenter er tangenter og ulike strengeinstrumenter, og han har en stor lidenskap for synthesizere

Bass, keyboard

Gideon Andersson

Thomas er utdannet sanger og skuespiller ved Bårdar Akademiet og Teaterhøyskolen i Gøteborg («Artisten»). Thomas har et brennende engasjement for å lære elevene sine sunn, bærekraftig tilnærming til sang. Han har forsket mye på stemmen og lært et bredt spekter av teknikker innenfor sang og tale. Når Thomas ikke underviser låner han stemmen til ulike karakterer på Disney Channel, Cartoon Network m.m., og har  medvirket i serier som Spider Man, Trolls, Regular Show, Archibald og kinofilmen Ferdinand.

Sang, gitar, formidling

Gideon Andersson

Ingvald er utdannet musiker fra jazzlinja ved NTNU i Trondheim.
Ingvald er aktiv som frilansmusiker som pianist og trommeslager og har samtidig mye erfaring med å undervise elever i alle aldre og nivå. For å gjøre undervisningen mest mulig givende, lærerik og morsom søker han å tilrettelegge undervisningen til elevens interesser. For Ingvald er det viktig at elevens nysgjerrighet og lidenskap blir hørt og tatt på alvor.

Piano, trommer

Gideon Andersson

Andreas har utdanning i musikkpedagogikk ved Norges Musikkhøgskole og jobber til daglig som pedagog, arrangør og freelancemusiker.
Med et humanitært fokus i undervisningen ønsker Andreas å  bruke musikken som et middel til å styrke elevenes selvfølelse og samtidig skape trygge rammer for kreativ utfoldelse.
Som multi-instrumentalist er han aktiv i flere band, prosjekter og ensembler i ulike sjangre.

Gitar, piano, mandolin og fiolin

Gideon Andersson

Øystein er utdannet musikkpedagog fra Norges Musikkhøyskole og arbeider som pedagog og frilansmusiker. Øystein er opptatt av å engasjere elevene sine og skape musikkglede på undervisningstimene. Elevenes interesser og ønsker står sentralt i timene med Øystein.

Piano, gitar, ukulele

Gideon Andersson

Magne har lang og allsidig erfaring med musikk- og lydproduksjon for teater og scene, reklamefilm og i undervisning. Han bistår med synlige og usynlige gjøremål som støtter oppunder Gideons musikkskoles drift og særegne profil. På elevkonserter opptrer han gjerne som lydtekniker og støttespiller. På dagtid arbeider han med videregående opplæring i Viken fylkeskommune, og utenom er han blant annet engasjert med vokalgruppen Korleone og som styreleder i Bærum Barneteater.

Lyd- og studioteknikk, administrasjon og support